افزایش احتمالی قیمت طلا تا ۱۹۶۶ دلار

قیمت طلا در حالی به بالاترین نرخ خود طی دو هفته اخیر رسیده که در صورت ادامه روند صعودی فعلی، قیمت این فلز می تواند تا ۱۹۶۶ دلار افزایش یابد.

طلا در روز دوشنبه خریدهای متعاقبی را به خود جلب کرد و در ساعات نخست بازار اروپا به بالاترین حد خود طی دو هفته اخیر رسید. سرمایه گذاران همچنان نگران پیامدهای اقتصادی احتمالی جنگ در اوکراین هستند که از لحن ضعیف تر در بازارهای سهام بین المللی نیز مشهود بود.

این موضوع به نوبه خود، به سود دارایی‌های امن سنتی دامن زده و قیمت‌ طلا را نیز در همین قالب افزایش داد که برخی توقف‌های معاملاتی کوتاه‌مدت را در نزدیکی سطح ۱۹۵۰ دلار به همراه داشت.

جدای از این، نگرانی‌ها مبنی بر اینکه افزایش اخیر قیمت کالاها در آمریکا و اروپا، جذابیت طلا را به عنوان پوششی در برابر افزایش هزینه‌ها تقویت کرد. با این حال، انتظارات از اینکه فدرال رزرو سیاست پولی خود را با سرعت بیشتری برای مبارزه با تورم هماهنگ کند، می تواند به عنوان یک باد مخالف برای طلا عمل کند. از این رو، تمرکز بازار بر آخرین گزارش CPI ایالات متحده که قرار است در روز سه شنبه منتشر شود، باقی خواهد ماند.

پیش بین قیمت طلا

افزایش احتمالی قیمت طلا تا ۱۹۶۶ دلار| خطر اصلاح همچنان وجود دارد

شاخص TCD نشان می دهد که قیمت لحظه ای طلا با مانع صعودی فوری خود در نزدیکی منطقه ۱۹۵۸-۱۹۶۰ دلاری درگیر بود. در حال حاضر، مقاومت طلا در فیبوناچی ۶۱.۸% یک ماهه، امواج بولینگر یک روزه و نقطه محوری R۱ یک هفته ای دچار همگرایی شده اند.

مانع مربوطه بعدی نزدیک به منطقه ۱۹۶۶ دلاری یا بالاترین سطح از ۲۳ مارس است که اگر طلا بتواند از آن نیز عبور کند، ادامه مسیر برای سودهای کوتاه مدت اضافی هموار خواهد شد.

از طرف دیگر، پشتیبانی فوری نزدیک به منطقه ۱۹۴۰ دلاری است که شامل فیبوناچی ۳۸.۲٪ یک روزه و فیبوناچی ۲۳.۶٪ در یک هفته است. این روندبه شدت توسط امواج بولینگر یک روزه، در حدود منطقه ۱۹۳۴ دلار دنبال می شود، که اگر قاطعانه شکسته شود، می تواند چشم انداز هر گونه حرکت افزایشی کوتاه مدت بیشتر را نفی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا