اشتغال۳.۷ میلیون نفر زنان کارگر در کشور

وزیرکار گفت:از مجموع ۱۶میلیون و ۱۹۱هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود سه میلیون و ۷۹۵هزار نفر کارگر زن داریم و در حوزه‌های آموزش و پرورش، پرستاران و اساتید دانشگاه نیز زنان جزو سرآمدان جامعه هستند.

سید صولت مرتضوی, وزیرتعاون,کار و رفاه اجتماعی همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کارو کارگر, در مراسم ” اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی نمونه کشور” با اشاره به اینکه هنر نزد مردان و زنانی است که شیره جانشان را صرف در اعتلای عزت انسانی می کنند گفت:کار و تولید برای انسان اقتدار و ثبات است و باعث بالندگی می شود.

وی با اشاره به توانمندی زنان ایرانی افزود:دنیا بداند که زن در فرهنگ و تمدن اسلامی و در احکام و آموزه‌های دینی ما از منزلت بالایی برخوردار است و بر اساس آنچه که از قرآن آموخته‌ایم در آیه ۱۳سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

مرتضوی گفت: از مجموع ۱۶میلیون و ۱۹۱هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود سه میلیون و ۷۹۵هزار نفر کارگر زن داریم و در حوزه‌های آموزش و پرورش، پرستاران و اساتید دانشگاه نیز زنان جزو سرآمدان جامعه هستند.

وی اضافه‌کرد: در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳و ۴۴قانون اساسی، اقتصاد ما به سه دسته تقسیم می‌شود؛ اقتصاد دولتی که دایره شمول آن بخش از اقتصادی است که به اقتدار و امنیت ملی ما برمی‌گردد. بخش‌های دیگر نیز اقتصاد خصوصی و تعاونی است. تقریباً می‌توان گفت از منظر قانون اساسی باید بیش از ۸۰درصد اقتصاد کشور در دست توانمند بخش خصوصی باشد.

وزیرکار بیان کرد:دولت بسترساز جهش تولید است.به عنوان دولت آمادگی همراهی مردم برای مشارکت تولید را داریم,موضوع دیگر مشارکت مردم است. جهش تولید بدون مشارکت مردم عملی نخواهد شد و اگر ما جهش تولید را به مردم بسپاریم، مفاسد و مشکلات اقتصادی پاک می‌شود، زیرا بخش خصوصی دلسوز سرمایه خود است و آستین همت بالا می‌زند و کار می‌کند.

به گزارش تسنیم،در این مراسم از ۱۴بانوی نمونه در واحدهای تولیدی با حضور وزیر تعاون تجلیل شد.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا