صنعت آلمان تیره‌وتار شد

سفارشات صنعتی آلمان در ماه فوریه کندتر از حد انتظار رشد کرد و نشان داد که تقاضای ضعیف در بخش تولید همچنان بر بزرگترین اقتصاد اروپا تاثیر می‌گذارد.

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد سفارشات جدید نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش یافته است و نظرسنجی رویترز از تحلیلگران به افزایش ۰.۸ درصدی اشاره کرده است.

رالف سولوین، اقتصاددان ارشد Commerzbank گفت این افزایش به دلیل افزایش اندک سفارش‌های بزرگ بود و اگر این سفارش‌ها حذف شوند، نتیجه ۰.۸ درصد کاهش خواهد یافت. بنابراین روند تقاضا برای کالاهای صنعتی آلمان به سمت پایین ادامه می یابد.

انتظار می‌رود اقتصاد آلمان پس از آن که در سه ماهه پایانی سال گذشته ۰.۳ درصد کاهش یافت، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ وارد رکود فنی دیگری شود.

اگرچه فعالیت در بخش خدمات نشانه‌هایی از ثبات را نشان می‌داد اما کارخانه‌ها همچنان با مشکل مواجه بودند. سفارشات صنعتی داخلی ۱.۵ درصد در ماه افزایش یافت، در حالی که سفارشات خارجی ۰.۷ درصد کاهش یافت. سفارشات جدید از منطقه یورو ۱۳.۱ درصد در ماه کاهش یافت و در مقابل، سفارشات جدید از منطقه غیر یورو ۷.۸ درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص مدیران خرید بخش تولید نشان داد که رکود در بخش تولید که حدود یک پنجم اقتصاد آلمان را تشکیل می‌دهد، در ماه مارس ادامه یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا