جهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای آمریکا در جو زمین

بر اساس گزارش یک سازمان تحقیقاتی، انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو زمین توسط ایالات متحده طی سال گذشته میلادی ۶.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافت.

بر اساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، انتشار گازهای گلخانه‌ای در جو زمین توسط ایالات متحده طی سال گذشته ۶.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافت.

این در حالی بود که استفاده از برق تولید شده از زغال‌سنگ در این کشور ۱۷ درصد افزایش یافت و رانندگان پس از گذشت اولین سال از همه‌گیری ویروس کرونا به جاده‌ها بازگشتند.

افزایش پیش‌بینی شده انتشار این گازها نشان می‌دهد که ایالات متحده اکنون از هدف تعیین شده توسط دولت بایدن در توافقنامه آب و هوایی پاریس بسیار دور است. بر اساس این توافق آمریکا متعهد شده است که انتشار گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۵۰ تا ۵۲ درصد نسبت به سطح سال ۲۰۰۵ کاهش دهد.

بر اساس گزارش گروه رودیوم، یک سازمان تحقیقاتی، در سال۲۰۲۱ سطح انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط آمریکا فقط ۱۷.۴ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۰۵ بود در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۲۲.۲ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۰۵ بود.

این گروه داده‌های اولیه انتشار گازهای گلخانه‌ای ایالات متحده را در سال ۲۰۲۱ که قرار بود پس از تحولات اقتصادی مرتبط با همه گیری کرونا، سال بهبود اقتصاد باشد، تجزیه و تحلیل کرد.

با استفاده از تخمین‌هایی که نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی ۵.۷ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است، رشد انتشار گازهای گلخانه‌ای از نرخ بهبود اقتصادی پیشی گرفته است.

بر اساس این گزارش، علت اصلی رشد انتشار گازهای گلخانه‌ای، افزایش فعالیت بخش‌های حمل‌ونقل و تولید برق بود که میزان انتشار آنها به ترتیب ۱۰ و ۶.۶ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت که هر دو حدود دو سوم از کاهشی را که نسبت به سال ۲۰۱۹ ثبت کردند، بهبود یافتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا