فایننشال تایمز: اروپا می‌تواند زمستان سختی پیش رو داشته باشد

فایننشال تایمز نوشت که قیمت گاز در اروپا با نپذیرفتن منابع انرژی روسیه در برابر نوسانات بازار آسیب پذیرتر شده و زمستان پیش رو برای اروپا می‌تواند سخت باشد.

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که افزایش قیمت گاز در اروپا در هفته جاری نشان دهنده ضعف عرضه آن در بازارهای جهانی به دلیل امتناع از واردات انرژی روسیه است.

این روزنامه در یادداشتی به قلم شوتارو تانی، روزنامه نگار بریتانیایی آورده است که امتناع کشورهای اروپایی از واردات نفت و گاز از روسیه باعث شد قیمت انرژی در اروپا نسبت به قطع عرضه محصولات انرژی از سراسر جهان حتی از استرالیا حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر شود.

بر اساس این یادداشت به دلیل تهدیدها به اعتصاب‌های کارگری در چندین کارخانه گاز طبیعی مایع در استرالیا، قیمت گاز در نهم آگوست حدود ۴۰ درصد افزایش یافت.

فایننشال تایمز به نقل از کوشال رامش، کارشناس شرکت مشاوره نروژی ریستاد انرژی آورده است: مقدار زیادی از ذخایر ال ان جی ایالات متحده که در حال حاضر به مقصد اروپا است، ممکن است به آسیا نیز ارسال شود که این امر خطر رقابت بین مناطق را افزایش می‌دهد.

رامش هشدار داد که با وجود سطح معقول ذخایر انرژی در اروپا، بازار همچنان ناپایدار است و زمستان پیش رو ممکن است سخت باشد و به سرعت این ذخایر را تخلیه کند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا