کاهش مصرف نفت اتحادیه اروپا در ۲۰۲۰

دولت‌های اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۲۰ رفت‌وآمد و حمل‌ونقل مردم را جهت مهار همه‌گیری کرونا محدود کردند و باعث سقوط ۱۰ درصدی مصرف نفت و محصولات نفتی طی تنها یک سال شدند.

اداره آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد محدودیت‌های کرونایی در ۲۰۲۰ مصرف نفت این بلوک را به پایین‌ترین رقم طی ۳۰ سال گذشته رسانده بود.

یورواستات اعلام کرد مصرف نفت و محصولات نفتی در سراسر اتحادیه اروپا طی یک‌سال ۱۰ درصد کاهش یافته و به ۳۱۰ مگاتن معادل‌های نفتی رسیده بود.
دولت‌های اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۲۰ رفت‌وآمد و حمل‌ونقل مردم را جهت مهار همه‌گیری کرونا محدود کردند و باعث سقوط مصرف سوخت حمل‌ونقل مثل دیزل و بنزین شدند.

محدودیت‌های سفر و لغو پروازها باعث شد مصرف سوخت هوانوردی که در ۲۰۱۹ به بالاترین رقم ۴۸.۲ مگاتن رسیده بود، ۵۶ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یابد.

لوکزامبورگ بیشترین کاهش مصرف نفت و محصولات نفتی برای مصارف انرژی و غیر انرژی را ثبت کرد که ۲۱ درصد نسبت‌به ۲۰۱۹ کاهش داشت.

گرایش اعضای اتحادیه اروپا برای استفاده از انرژی باد، خورشید و سایر انرژی‌های پاک در تلاش برای رسیدن به تولید صفر کربن تا ۲۰۵۰ باعث شد ۲۲ درصد از مصرف انرژی این اتحادیه در ۲۰۲۰ از انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا